0
Objednané kurzy
Obsah košíku Poplatek

Celkem: 0 Kč
Volby

Aktuální obsazenost 25


Minimální počet studentů
15
Maximální počet studentů
25

Místo konáníKarviná


Budova SU OPF Univerzitní náměstí
A211

Další informace

Nákup kurzu od15.08.2019
Nákup kurzu do24.09.2019
Výuka od24.09.2019
Výuka do10.12.2019
Splatnost do24.09.2019

Informace k platbě
Posluchači s nárokem na starobní důchod: 700,- Kč/semestr Ostatní posluchači: 1 000,-Kč/semestr

Cíle kurzu

Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností na středně pokročilé úrovni potřebných k řešení běžných situací ve sféře cestovního ruchu anglického jazyka na úrovni B1/A2. Předmět formuje cizojazyčné návyky studentů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům z oblasti cestovního ruchu a umět je aplikovat v praxi na úrovni B1/A2. Na středně pokročilé úrovni se postupně také dokážou dorozumět a reagovat v běžných komunikačních situacích zaměřených zejména na oblast cestovního ruchu, světových destinací, cestovních agentur a tour operátorů, dopravy, ubytování, leteckého odvětví, rezervací a objednávek dovolené a situacích na letišti.

Časový harmonogram

Zimní semestr 2019/2020 24.9.2019 – 10.12.2019

Letní semestr 2019/2020 25.2.2020 – 12.5.2020

Zimní semestr 2020/2021 29.9.2020 – 15.12.2020

Letní semestr 2020/2021 23.2.2021 – 11.5.2021

ÚTERÝ 14.45 – 16.15 hod 12 týdnů (12 lekcí x 2 vyučovací hodiny)/semestr

Místo konání

budova SU OPF v Karviné, Univerzitní nám. 1934/3, učebna A 211

Klíčová slova

oblast cestovního ruchu, světových destinací, cestovních agentur a tour operátorů, dopravy, ubytování, leteckého odvětví, rezervací a objednávek dovolené a situacích na letišti

Pro koho je kurz určen

Kurz je určen pro každého, kdo splňuje podmínku studia v programu Univerzity třetího věku a chce získat či zopakovat si znalosti z anglického jazyka na středně pokročilé úrovni.

Podmínky přijetí do programu

  • věk nad 50 let
  • předpokládá se ukončené středoškolské vzdělání (není podmínkou)
  • podání přihlášky elektronicky prostřednictvím portálu CŽV www.czv.slu.cz
  • zaplacení poplatku nejpozději do zahájení kurzu

Úhrada poplatku

Výše poplatku:

Posluchači s nárokem na starobní důchod: 700,- Kč/semestr

Ostatní posluchači: 1 000,-Kč/semestr Způsob úhrady:

• převodem na účet SU OPF, č. ú.: 101285316/0300, VS 630351

• v hotovosti pokladně SU OPF Termín: do zahájení kurzu

Důležité upozornění! Na studium U3V finančně přispívají svým občanům tato města a obce:

Statutární město Karviná - částkou 300 Kč pro posluchače s nárokem na starobní důchod

Město Orlová - částkou 300 Kč pro posluchače starší 55 let

obec Petrovice u Karviné - částkou 300 Kč pro všechny posluchače U3V

Posluchači výše uvedených obcí hradí poplatek SNÍŽENÝ o částku 300 Kč.

Pro nárok na příspěvek je třeba vyplnit příslušnou žádost a odevzdat ji nejpozději do zahájení výuky na podatelně SU OPF.

Žádosti ke stažení zde:             KARVINÁ         ORLOVÁ        PETROVICE

Na žádosti podané po stanoveném termínu nebude brán zřetel a posluchač uhradí poplatek v plné výši.

Podmínky úspěšného absolvování programu

Minimálně 60 % účast.

Závěrečný písemný test

Obsah kurzu


Zimní semestr 2019/2020

  1. What is tourism?, Andrew Sharpe
  2. Customer care: The customer is always right, Find out: facts and statistics on your country
  3. Listening: Three jobs, Reading: Tourism: the biggest business in the world, Speaking: Careers questionnaire, job skills, Writing: Country fact sheet
  4. Language spot: Describing job skills, describing job routines, Vocabulary: Adjectives for job skills, industry sectors, personal learning dictionaries
  5. World destinations, New Zealand, The Balearic Islands
  6. Customer care: Different destinations – different customs
  7.  Find out: Country / region fact sheet, brochure, presentation
  8. Listeting: Where do tourist go? Favourite places, Reading: Where do tourists come from?, Speaking: The biggest spenders and earners, describing a destination, Writing: Describing a destination, Language spot: Describing resources and features, Vocabulary: Tourism features and attractions
  9. Tour operators, Begona Pozo
  10. Customer care: The personal touch, Find out: Tour operators in your country, Listening: Why choose a package holiday? The "Peace in Burma” Tour
  11. Reading: The role of tour operators, An inclusive tour, Speaking: talking to your operators, Designing a package tour
  12. Language spot: Asking questions, prepositions of time, Vocabulary: Tour operation

Letní semestr 2019/2020

  1. Tourist motivations, Kenya
  2. Customer care: "We know what you want”, Find out: Old and new tourism
  3. Listetning: Reasons for travel and money spent on travel, passenger survey, Interview with a Kenyan tour operator
  4. Reading: Why do people travel? The changing face of tourism, Speaking: Changes in tourist motivation, Writing: Old and new tourism in your country or region, Language spot: Talking about reason, Describing trends, Vocabulary: Reasons for travel
  5. Travel agencies, Michaela Cambelová
  6. Customer care: Identyfying needs, Find out: Local travel agency evaluation
  7. Listening: All in a day’s work, A new customer, Presenting a product, Reading: The sales process, The impact of the Internet, Speaking: Investigating a client’s needs, Suggesting alternatives and making a recommendation
  8. Writing: A report on a trvale agency, language spot: ‘Open’ and ‘Closed’ questions, Suggestions and advice, Vocabulary: Sales terms
  9. Transport in tourism, Cruise ship
  10. Customer care: Exceeding expectations, Find out: Transport in your country
  11. Listening: Transport systems and cable cars in San Francisco, A cruise ship worker, Reading: San Francisco transport timetables and schedules, Speaking: What is most important for tourists when travelling? Timetable information, Writing: Transport and timetable information
  12. Language spot: Comparing things, Describing a timetable, Vocabulary: Transport words, adjectives describing transport

Zimní semestr 2020/2021

  1.  Accomodation, Celina Alvarez Valle, Customer care: Smile on the phone
  2. Find out: Local accommodation, Listening: A place to stay, Taking a reservation by a phone, Reading: What makes a good hotel? Accomodation in Scotland, Speaking: Giving information about hotels, Unusual accommodation, Taking a telephone booking
  3. Writing: Local accommodation, Language spot: Describing location, Vocabulary: Types of accommodation, Services and facilities, Describing accommodation: adjectives and nouns
  4. Marketing and promotion, Newcastle Gateshead
  5.  Customer care: Learn from your customers, Find out: Local tourism promotion
  6. Listening: Analysing your product, Promotion in tourism, Reading: What is marketing? Promotional techniques, Speaking: Do you SWOT? Presenting a campaign, Writing: Adverts, Promotional campaign news
  7. Language spot: verb patterns, superlatives, Vocabulary: Marketing terminology, The language of advertising
  8. The airline industry, Javier Diez, Customer care: Questionnaire tactics, Find out: Carbon offset schemes and blacklists
  9. Listening: The ups and downs of flying, Low-cost or traditional?, Reading: Tourism and air travel, Revolution in the skies
  10. Speaking: The air travel route map
  11. Writing: Producing a questionnaire, Language spot: ‘like’ or ‘dislike’, asking questions politely
  12. Vocabulary: Air travel, Low costs carriers

Letní semestr 2020/2021

  1. Holidays with a difference, Antarctica
  2. Customer care: Ability and suitability, Find out: Cultural tips
  3. Listening: At the trade fair, Interview with a mountaineer, Reading: The Karakoram experience, Cultural differences, Speaking: Have you ever…? Questions on Arctica, Tourist types and holiday types
  4. Writing: Cultural tips, Language spot: Asking and talking about experience, describing service provision, Vocabulary: Different holiday types, Escape and enlightement holidays
  5. Reservations and sales, Huayan Ye, Customer care: Putting on the pressure
  6. Find out: Local use of GDSs, Listening: Taking a booking, The origin of CRSs, Handing over tickets, Reading: Holiday bookings – getting the right information, Computer reservation systems, Abbreviations and codes, The small print, Speaking: Have you decided where to go? Explaining booking conditions, Checking the details
  7. Writing: Confirming a booking, language spot: ‘If’, Vocabulary: Reservation systems for tourism
  8. Airport departures, Airport, Customer care: Care or control?
  9. Find out: Your nearest airport, Listening: An airport worker, Two airport dialogues, Two more important dialogues
  10.  Reading: Working in airports, A passenger rights, Speaking: The check-in and information desks, Incident and action log, Controlling passengers
  11. Writing: Airport fact file, Language spot: Responding politely to questions and requests, Giving orders and stopping people doing something
  12. Vocabulary: Airport facilities and services, Airport language ;

Co se naučím

Zvládnout standartní komunikační situace týkající se společnosti, profesí, cestování do práce, popisu osob a předmětů, zdrojů a popisů měst a míst v rámci cestování a také vybraných lexikálních a gramatických aspektů anglického jazyka.

Sylabus kurzu

Název programu

anglická konverzace pro středně pokročilé

rámcově ucelený dvouletý program

NÁZEV OBORU/KURZU

  1. anglická konverzace pro středně pokročilé ZS 2019/2020
  2. anglická konverzace pro středně pokročilé LS 2019/2020
  3. anglická konverzace pro středně pokročilé ZS 2020/2021
  4. anglická konverzace pro středně pokročilé LS 2020/2021

forma programu

PREZENČNÍ

typ PROGRAMU (A, M)

U3V

podmínky přijetí do programu

·         věk nad 50 let

·         předpokládá se ukončené středoškolské vzdělání (není podmínkou)

·         Podání přihlášky elektronicky prostřednictvím portálu CŽV www.czv.slu.cz,

·         zaplacení poplatku nejpozději do zahájení příslušného semestru (kurzu)

 

výše poplatku, způsob a termín jeho úhrady

Výše poplatku:

Posluchači s nárokem na starobní důchod: 700,- Kč/semestr

Ostatní posluchači: 1 000,-Kč/semestr

Způsob úhrady:

·         převodem na účet SU OPF, č. ú.: 101285316/0300, VS 630355

·         v hotovosti pokladně SU OPF

Termín: do zahájení příslušného semestru (kurzu)

 

datum zahájení, délka trvání programu, časový harmonogram

Zimní semestr 2019/2020                     24.9.2019 – 10.12.2019

Letní semestr 2019/2020                      25.2.2020 – 12.5.2020

Zimní semestr 2020/2021                     29.9.2020 – 15.12.2020

Letní semestr 2020/2021                       23.2.2021 – 11.5.2021

 

ÚTERÝ 14.45 – 16.15 hod

12 týdnů (12 lekcí x 2 vyučovací hodiny)/semestr

cíle, obsahová náplň programu

Cíl:

Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností na středně pokročilé úrovni potřebných k řešení běžných situací ve sféře cestovního ruchu anglického jazyka na úrovni B1/A2. Předmět formuje cizojazyčné návyky studentů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům z oblasti cestovního ruchu a umět je aplikovat v praxi na úrovni B1/A2. Na středně pokročilé úrovni se postupně také dokážou dorozumět a reagovat v běžných komunikačních situacích zaměřených zejména na oblast cestovního ruchu, světových destinací, cestovních agentur a tour operátorů, dopravy, ubytování, leteckého odvětví, rezervací a objednávek dovolené a situacích na letišti.

Zimní semestr 2019/2020

 

1.       What is tourism?, Andrew Sharpe

2.       Customer care: The customer is always right, Find out: facts and statistics on your country

3.       Listening: Three jobs, Reading: Tourism: the biggest business in the world, Speaking: Careers questionnaire, job skills, Writing: Country fact sheet

4.       Language spot: Describing job skills, describing job routines, Vocabulary: Adjectives for job skills, industry sectors, personal learning dictionaries

5.       World destinations, New Zealand, The Balearic Islands

6.       Customer care: Different destinations – different customs

7.       Find out: Country / region fact sheet, brochure, presentation

8.       Listeting: Where do tourist go? Favourite places, Reading: Where do tourists come from?, Speaking: The biggest spenders and earners, describing a destination, Writing: Describing a destination, Language spot: Describing resources and features, Vocabulary: Tourism features and attractions

9.       Tour operators, Begona Pozo

10.   Customer care: The personal touch, Find out: Tour operators in your country, Listening: Why choose a package holiday? The "Peace in Burma” Tour

11.   Reading: The role of tour operators, An inclusive tour, Speaking: talking to your operators, Designing a package tour

12.   Language spot: Asking questions, prepositions of time, Vocabulary: Tour operation

 

Letní semestr 2019/2020

 

1.       Tourist motivations, Kenya

2.       Customer care: "We know what you want”, Find out: Old and new tourism

3.       Listetning: Reasons for travel and money spent on travel, passenger survey, Interview with a Kenyan tour operator

4.       Reading: Why do people travel? The changing face of tourism, Speaking: Changes in tourist motivation, Writing: Old and new tourism in your country or region, Language spot: Talking about reason, Describing trends, Vocabulary: Reasons for travel

5.       Travel agencies, Michaela Cambelová

6.       Customer care: Identyfying needs, Find out: Local travel agency evaluation

7.       Listening: All in a day’s work, A new customer, Presenting a product, Reading: The sales process, The impact of the Internet, Speaking: Investigating a client’s needs, Suggesting alternatives and making a recommendation

8.       Writing: A report on a trvale agency, language spot: ‘Open’ and ‘Closed’ questions, Suggestions and advice, Vocabulary: Sales terms

9.       Transport in tourism, Cruise ship

10.   Customer care: Exceeding expectations, Find out: Transport in your country

11.   Listening: Transport systems and cable cars in San Francisco, A cruise ship worker, Reading: San Francisco transport timetables and schedules, Speaking: What is most important for tourists when travelling? Timetable information, Writing: Transport and timetable information

12.   Language spot: Comparing things, Describing a timetable, Vocabulary: Transport words, adjectives describing transport

 

Zimní semestr 2020/2021

 

1.       Accomodation, Celina Alvarez Valle, Customer care: Smile on the phone

2.       Find out: Local accommodation, Listening: A place to stay, Taking a reservation by a phone, Reading: What makes a good hotel? Accomodation in Scotland, Speaking: Giving information about hotels, Unusual accommodation, Taking a telephone booking

3.       Writing: Local accommodation, Language spot: Describing location, Vocabulary: Types of accommodation, Services and facilities, Describing accommodation:  adjectives and nouns

4.       Marketing and promotion, Newcastle Gateshead

5.       Customer care: Learn from your customers, Find out: Local tourism promotion

6.       Listening: Analysing your product, Promotion in tourism, Reading: What is marketing? Promotional techniques, Speaking: Do you SWOT? Presenting a campaign, Writing: Adverts, Promotional campaign news

7.       Language spot: verb patterns, superlatives, Vocabulary: Marketing terminology, The language of advertising

8.       The airline industry, Javier Diez, Customer care: Questionnaire tactics, Find out: Carbon offset schemes and blacklists

9.       Listening: The ups and downs of flying, Low-cost or traditional?, Reading: Tourism and air travel, Revolution in the skies

10.    Speaking: The air travel route map

11.   Writing: Producing a questionnaire, Language spot: ‘like’ or ‘dislike’, asking questions politely

12.   Vocabulary: Air travel, Low costs carriers

 

Letní semestr 2020/2021

 

1.       Holidays with a difference, Antarctica

2.       Customer care: Ability and suitability, Find out: Cultural tips

3.       Listening: At the trade fair, Interview with a mountaineer, Reading: The Karakoram experience, Cultural differences, Speaking: Have you ever…? Questions on Arctica, Tourist types and holiday types

4.       Writing: Cultural tips, Language spot: Asking and talking about experience, describing service provision, Vocabulary: Different holiday types, Escape and enlightement holidays

5.       Reservations and sales, Huayan Ye, Customer care: Putting on the pressure

6.       Find out: Local use of GDSs, Listening: Taking a booking, The origin of CRSs, Handing over tickets, Reading: Holiday bookings – getting the right information, Computer reservation systems, Abbreviations and codes, The small print, Speaking: Have you decided where to go? Explaining booking conditions, Checking the details

7.       Writing: Confirming a booking, language spot: ‘If’, Vocabulary: Reservation systems for tourism

8.       Airport departures, Airport, Customer care: Care or control?

9.       Find out: Your nearest airport, Listening: An airport worker, Two airport dialogues, Two more important dialogues

10.   Reading: Working in airports, A passenger rights, Speaking: The check-in and information desks, Incident and action log, Controlling passengers

11.   Writing: Airport fact file, Language spot: Responding politely to questions and requests, Giving orders and stopping people doing something

12.   Vocabulary: Airport facilities and services, Airport language

 

minimální a maximální počet účastníků

Minimální počet: 15

Maximální počet: 25

údaje o personálním zabezpečení Programu

PhDr. Janusz Karpeta

údaje o prostorovém zabezpečení Programu

budova SU OPF v Karviné, Univerzitní nám. 1934/3, učebna A211


podmínky úspěšného absolvování programu

Minimálně 60 % účast.

Závěrečný písemný test

zpracovatel sylabu

Mgr. Dagmar Sohrová

Schválil

(datum a podpis)

Prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D., děkan

 

Literatura

Walker, R., Harding, K., 2012, Tourism 1, Student’s Book, Oxford University Press, Oxford, UK, ISBN 978-0-19-455100-7