Aktuální obsazenost 10
Minimální počet studentů17Maximální počet studentů30
Místo konáníKarviná
SU OPF Univerzitní nám.A211
Další informace
Nákup kurzu od 29.01.2018 Nákup kurzu do 02.03.2018 Výuka od 02.03.2018 Výuka do 08.06.2018 Splatnost do 02.03.2018
Od 2. 3. 2018 pátek, sobota vždy 8 vyučovacích hodin 1 x za 14 dní
Celkem 126 hodin – přímá výuka + 40 hodin – odborná praxe
Rozvrh hodin bude upřesněn
budova SU OPF v Karviné, Univerzitní nám. 1934/3, učebna A 211
· Podání přihlášky elektronicky prostřednictvím portálu CŽV www.czv.slu.cz
· zaplacení poplatku nejpozději do zahájení kurzu
· minimálně ukončené základní vzdělání dle zákona č. 561/2004 sb., ve znění pozdějších předpisů (Školský zákon).
zdravotní způsobilostMinimální 80% účast.
Vypracování písemné práce na vybrané téma z teoretického obsahu.
Splnění odborné praxe.
Absolvování závěrečné zkoušky.
Vzdělávací kurz je zaměřen zejména na: přímou péči o osoby se sníženou soběstačností z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, a to především v mimoústavních typech služeb; ovládá způsoby efektivní komunikace, především v systemickém přístupu; je schopen individuálně plánovat a vytvářet zakázku sociální pomoci bez sociální kontroly; zaměření na syndrom vyhoření, psychohygienu a další činnosti podporující prevenci syndromu vyhoření; zaměření na kvalitu poskytovaných služeb a hodnocení; má vytvořeno znalostní portfolio k základům sociální ekonomiky, sociální inovaci a transformaci soc. sl., včetně vzniku a vývoje nových sociálních rizik; zná aktuální metody sociální péče, prevence a postupy v ekosociálním a zmocňovacím přístupu v sociálních službách.
1.Úvod do problematiky kvality v sociálních službách, standardy kvality sociálních služeb
2.Základy
komunikace, rozvoj komunikačních dovedností, asertivita, metody alternativní
komunikace
3.Úvod do psychologie, psychopatologie, somatologie
4.Základy ochrany zdraví
5.Etika výkonu činnosti pracovníka v sociálních službách, lidská práva a důstojnost
6.Základy prevence vzniku závislosti osob na sociální službě
7.Sociálně právní minimum
8.Metody sociální práce
9.Základy péče o nemocné, základy hygieny, úvod do problematiky psychosociálních aspektů chronických infekčních onemocnění
10. Aktivizační, vzdělávací a výchovné techniky, základy pedagogiky volného času
11. Prevence týrání a zneužívání osob, kterým jsou poskytovány sociální služby
12. Základy výuky péče o domácnost
13. Odborná praxe
14. Krizová intervence
15. Úvod do problematiky zdravotního postižení
Zvládání jednání osoby, které je poskytována sociální služba, které ohrožuje její zdraví a život nebo zdraví a život jiných fyzických osob, včetně pravidel šetrné sebeobrany
BAŠTECKÁ, Bohumila. Terénní krizová práce: psychosociální intervenční týmy. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2005, 299 s. ISBN 80-247-0708-X.
ČADILOVÁ, Věra, Hynek JŮN a Kateřina THOROVÁ. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 243 s. ISBN 978-80-7367-319-2. ČÁMSKÝ, Pavel, Jan SEMBDNER a Dagmar KRUTILOVÁ. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 263 s. ISBN 978-802-6200-277.
ERIKSEN, Thomas Hylland. Syndrom velkého vlka: hledání štěstí ve společnosti nadbytku. Vyd. 1. Brno: Doplněk, 2010, 214 s. Sociálně-ekologická edice. ISBN 978-80-7239-244-5.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-2816-2.
HENNIG, Gudrun. Transakční analýza: terapie a poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 317 s. ISBN 978-80-247-1363-2.
KRATOCHVÍL, Stanislav. Základy psychoterapie. 4. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, 392 s. ISBN 80-717-8657-8.
KRUTILOVÁ, Dagmar, ČÁMSKÝ, Pavel a SEMBNER, Jan. Sociální služby: Tvorba a zavádění Standardů kvality poskytovaných sociálních služeb. APSS ČR, rok ani místo vydání neuvedeno. ISBN 978-80-254-3427-7.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie nemoci. Vyd. 1. Praha: Grada, 2002, 198 s. ISBN 80-247-0179-0.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Vyd. 3. Praha: Portál, 2009, 279 s. ISBN 978-807-3675-684.
MASTILIAKOVÁ, Dagmar. Úvod do ošetřovatelství: systémový přístup. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 187 s. ISBN 80-246-0429-9.
MICHALÍK, Jan. Smluvní vztahy v sociálních službách. 1. vyd. Olomouc: Výzkumné centrum integrace zdravotně postižených - sekce vzdělávání, 2008, 223 s. ISBN 978-80-903658-1-0.
NOVOSAD, Libor. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním: základy a předpoklady dobré poradenské praxe. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 269 s. ISBN 978-807-3675-097.
PASTRŇÁK, René. Teorie a metody sociální práce: distanční studijní opora. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita, Fakulta veřejných politik, Ústav veřejné správy a regionální politiky, 2012, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7248-749-3.
PASTRŇÁK, René. Využití psychologických přístupů při výuce sociální práce. Andragogika: čtvrtletník pro vzdělávání dospělých. Praha: Academia Economia, prosinec 2013, s. 22-26. ISSN 1211-6378.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 229 s. ISBN 80-717-8569-5.
SCHWABOVÁ, Johana a kol. Komunikace v Modelu růstu. Praha: Institut Virginie Satirové ČR, 2007. SOKOL, Jan. Etika a život: pokus o praktickou filosofii. Vyd. 1. Praha: Vyšehrad, 2010, 239 s. ISBN 978-807-4290-633.
ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007, 128 s. ISBN 978-80-86429-36-6.
Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.